Κυριακή, 11 Νοεμβρίου 2007

Μικρές συμβουλές περί τρεξίματος - Running tips

1) Ανεξάρτητα του είδους αεροβικής προπόνησης που κάνουμε είτε για ρεκόρ είτε για την μείωση του σωματικού βάρους χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή του εδάφους όπου ασκούμαστε. Ιδανικό είναι το χαμηλά κουρεμένο χόρτο, γκαζόν π.χ. πάρκα στο οποίο το υπόστρωμα είναι μαλακό και δεν κοπώνει ή τραυματίζει τα πέλματα και τα πόδια μας. Κάποιοι μπορεί να τρέχουν στην άσφαλτο ή σε αμμοχάλικο για να προσομοιώσουν καταστάσεις αγώνα αλλά αυτό για μεγάλα χρονικά διαστήματα μπορεί να είναι επικίνδυνο για τραυματισμούς. Πάντως είναι καλύτερα να τρέχεις σε μαλακό έδαφος παρά σε σκληρό. Είναι καλύτερο να τρέχεις σε ταρτάν, χόρτο, χώμα ή ακόμα και σε αμμοχάλικο παρά σε άσφαλτο.
Προσοχή όμως στα ολισθηρά εδάφη όπως είναι η λάσπη, οι λακούβες με νερό ή ακόμα και το αμμοχάλικο γιατί μπορεί να επιφέρουν τραυματισμούς από παραπάτημα ή γλίστρημα. Επίσης χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή στις παγίδες που υπάρχουν στον χώρο άθλησης όπως τρύπες, λακούβες, φρεάτια ποτίσματος, κλαδιά, υψωματάκια και γενικά κάθε ανωμαλία που ξεπροβάλει μπροστά μας και είναι σε διαφορετικό από το μέσο επίπεδο άθλησης. Κάποιοι προασπίζονται ότι η προπόνηση σε άμμο κατά προτίμηση με γυμνά πόδια επιφέρει πιο γρήγορα αποτελέσματα στο καρδιοαναπνευστικό αλλά και στην μυική δύναμη των ποδιών. Εννοείτε ότι όταν κάνουμε ταχύτητες χρειαζόμαστε σταθερά εδάφη όπως άσφαλτος, ταρτάν διότι η παραμικρή ανωμαλία θα είναι καταστοφική τουλάχιστον για τους συνδέσμους μας.
2)

Δεν υπάρχουν σχόλια: