Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2007

Βιταμίνες και μέταλλα

1) Μέταλλα :

Ασβέστιο : Απαραίτητο για γερά οστά, νύχια και δόντια Η βιταμίνη D βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου Βρίσκεται στο τυρί, γάλα, σαρδέλες, αλεύρι.

Ιώδιο : Απαραίτητο για ορμόνες θυροειδούς Βρίσκεται στα θαάσσινά, γαλακτοκομικά, δημητριακά, πουλερικά, αλάτι.

Κάλιο :
Απαραίτητο για έλεγχο υγρών, ισορροπία οξέων βάσεων, νεύρα, παλμοί καρδιάς Βρίσκεται στο κρέας, φρούτα , λαχανικά.

Μαγγάνιο :
Απαραίτητο στα οστά, κλειδώσεις και νευρικό σύστημα Βρίσκεται στο ψωμί, δημιτριακά, ξηροί καρποί, φρούτα, λαχανικά.

Μαγνήσιο : Απαραίτητο για την ανάπτυξη του σκελετού,, νευρικό σύστημα και μυικής σύσπασης Βρίσκεται στους ξηρούς καρπούς, ψωμί, λαχανικά, θαλασσινά.

Μολυβδένιο : Απαραίτητο συστατικό ενζύμων, μεταβολισμό σιδήρου, παραγ. ουρικού οξέως Βρίσκεται στις φακές συκώτι, ψωμί, πατάτες, αυγά.

Σελήνιο : Απαραίτητο για τον ιστό συκωτιού, αντιοξειδωτικά ένζυμα Βρίσκεται στα εντόσθια, κρέας, ψάρια, δημητριακά.

Σίδηρος
:
Απαραίτητος για παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και αιμοσφαιρίνης Βρίσκεται στο συκώτι, νεφρλα, κόκκινο κρέας, αυγά, σπανάκι, δημητριακά.

Χαλκός : Απαραίτητος για τον μεταβολισμό σιδήρου και σχηματισμό μελανίνης και αντιοξειδωτικού ενζύμου Βρίσκεται στο συκώτι, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς.

Χλώριο : Απαραίτητο για ισοζύγιο υγρών, ηλεκτρολυτώ και γαστρικών υγρών Βρίσκεται στα γαλακτοκομικά, ψάρι, κρέας, πουλερικά.

Χρώμιο :
Απαραίτητο για μεταβολισμό σακχάρων, δράση ινσουλίνης στη γλυκόζη Βρίσκεται στον κρόκο αυγού, μαγιά μπύρας.

Φώσφορος
: Απαραίτητο στα οστά. δόντια Βρίσκεται στα γ
αλακτοκομικά, ψάρι, κρέας, πουλερικά.

Ψευδάργυρος : Απαραίτητος για τους ιστούς, αναπαραγωγικό και ανοσοποιητικό σύστημα, γεύση, όσφρηση, μεταβολισμό πρωτεϊνών, υδατανθράκων και λιπαρών Βρίσκεται στα στρείδια, γαλακτοκομικά, πράσιαν λαχανικά.


2) Βιταμίνες :

Βιταμίνη Α-β καροτίνη (ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΗ): Απαραίτητη για υγιές δέρμα, οστά, δόντια, μαλλιά, νύχια και στην όραση. Βρίσκεται στο συκώτι, βούτυρο, νεφρά, καρότα, τυρί, σκουρόχρωμα λαχανικά και πεπόνια.

Βιταμίνη C (ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΗ)
: Απαραίτητη για υγιές δέρμα, ούλα, οστά, δόντια και αγγεία, βοηθάει στην απορρόφηση του σιδήρου. Βρίσκεται στα φρούτα ιδιαίτερα στα εσπεριδοειδή, πράσινα λαχανικά.

Βιταμίνη Ε (ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΗ): Βοηθάει στην προστασία των οστών και του ανοσοποιητικού συστήματος. Βρίσκεται στους ξηρούς καρπούς, το σιτάρι και το σπανάκι.

Λουτεϊνη (ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΗ): Προστατεύει τα μάτια από τις ελεύθερες ρίζες. Βρίσκεται στο σπανάκι, λάχανα, μπρόκολα, σκούρα πράσινα λαχανικά.

Β1 Θειαμίνη : Απαραίτητη για την καρδιά, τους μυς και το νευρικό σύστημα. Βρίσκεται στο συκώτι, καρύδια, δημητριακά, αναποφλοίωτο ρύζι και ψωμί ολικής αλέσεως.

Β2 Ριβοφλαβίνη
: Απαραίτητη για το δέρμα, μαλλιά και νύχια. Βρίσκεται στο συκώτι, αυγά, γάλα, τυρί, πράσινα λαχανικά και μαγιά μπύρας.

Β3 Νιασίνη : Απαραίτητη για το δέρμα και το νευρικό σύστημα. Βρίσκεται στο συκώτι, ξηρούς καρπούς, κρέας, δημητριακά.

Β5 Παντοθενικό οξύ : Απαραίτητο για τον μεταβολισμό των λιπών, πρωτεϊνών και υδατανθράκων. Βρίσκεται στους ξηρούς καρπούς, σιτάρι, αυγά, αλεύρι σόγιας.

Β6 Πυριδοξίνη : Απαραίτητη για το δέρμα και την διατήρηση ορμονικής ισορροπίας. Βρίσκεται στο συκώτι, κρέας, μπανάνες.

Β12 Κοβαλαμίνη : Απαραίτητη για υγιή κύτταρα του αίματος και την σύνθεση ερυθρών αιμοσφαιρίων και βασική υγεία των νεύρων. Βρίσκεται στο συκώτι, κρέας, γάλα, αυγά.

Βιταμίνη D : Βοηθάει στην απορρόφηση του ασβεστίου κια τον μεταβολισμό του καλίου και του φωσφόρου. Βοηθάει στα οστά και δόντια ειδικά στα παιδιά. Βρίσκεται στα ιχθυέλαια, ψάρια, αυγά, βούτυρο.

Βιταμίνη Η (Βιοτίνη): Απαραίτητη για τον μεταβολισμό των αμινοξέων. Βρίσκεται στο ψωμί ολικής αλέσεως, φυστίκια και μανιτάρια.

Βιταμίνη Κ : Απαραίτητη για την πήξη του αίματος. Βρίσκεται στα πράσινα λαχανικά, σογιέλαιο (παράγεται από τα βακτήρια του εντέρου).

Φυλλικό ή φολικό οξύ : Απαραίτητο για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος στα έμβρυα. Σημαντικό για την ανάπτυξη και αναπαραγωγή κυττάρων ειδικά των ερυθρών αιμισφαιρίων. Απαραίτητο για τις εγκυμονούσες. Βρίσκεται στα πράσινα λαχανικά, συκώτι, νεφρά, σπαράγγια.


Πηγή : πολυβιταμίνες CENTRUM

Δεν υπάρχουν σχόλια: